Monday 29 April 2013

Apa yang mencabar pada April...?


Al-kisah nya.. bulan april ni macam2 benda jadi.. especially pada diri aku sendiri.. 
1) tekad nak berubah jadi lebih baik
2) masalah kewangan

Alhamdulillah, start bulan April aku cuba kuatkan semangat utk mengubah diri supaya sentiasa Xtinggal SOLAT, Baca QURAN, SEDEKAH & in shaa Allah mudah2an aku akan sentiasa Beringat utk Beramal.. Mungkin, berkat doa Mak yang selalu minta supaya aku jadi lebih baik plus, mak pun selalu bagi nasihat. TQ ALLAH, TQ mak.. ^_^
pasal kewangan tu.. aku +ve dan fikir baik2 je.. mungkin Allah nak uji aku sekeluarga sbb Allah sayang kami.. nak kami sentiasa ingat dan memohon pertolonganNya.. kan? yeah! 
+ve + ve.. =)
walaupun begitu, kami xmenyesal sbb mmg ada salah kami kot.. ye la mungkin dari kesilapan dulu2 kan.. apapun kami bersyukur sgt at least cukup makan, cukup pakai dan alhamdulillah, kami masih di sini.. 
so, kesimpulannya.. setiap yg berlaku ada HIKMAH disebaliknya.. bg aku, aku perlu BACK TO BASIC dan memegang teguh pada kepercayaan.. 
"USAHA + TAWAKAL seiring dengan = KEJAYAAN"
yes! 3 perkara tu yg selau aku lupa! so sekarang dah nampak kan.. apa lagi change la.. hehe..
rite, sampai sini je, hope korang semua ambil ikhtibar ok.. sentiasa la ingat Allah SWT.. xrugi apa2 taw! =)

wassalam <3

gambar: ehsan dari Mr Google
..ishimaisyah

p/s: gambar sebagai renungan bersama, Allahu Akbar!

No comments:

Post a Comment