Monday 20 January 2014

Missed Mom


Bila terbaca message mak tadi, rasa RINDU pulak kat mak.. erm, Baik atau Buruk perangai mak, Dia tetap mak kita dunia akhirat. Mak, akak memang sentiasa ingat dan rindukan mak. kasih sayang pada mak tak pernah padam meskipun kadang-kadang terasa hati pada mak dan akak rasa mak pun begitu juga... kecewa dengan sikap akak..
Mak, bila sampai masanya akak akan balik ke rumah mak dan kita akan berjumpa.. bukan niat akak untuk berjauhan dengan keluarga tapi banyak yang perlu dilakukan untuk menjernihkan kembali hidup kami sekeluarga, mak tak perlu risau kami akan menjaga diri baik-baik. Mak pun perlu jaga diri baik-baik ya.. jangan skip makan ubat dll. Akak sentiasa doakan kesejahteraan mak..
Apa yang mak perlu tahu walaupun akak jarang msg/call bukan bermakna tiada ingatan kuat pada mak dan keluarga.. kamu semua tetap bersemadi dalam hati.. Namun HIDUP PERLU DITERUSKAN.. akak perlu lebih tabah dalam menghadapi hidup yang mendatang.. doakan yg baik2 utk akak dan keluarga ya.. tq mak, tq Allah..

Doa untuk Ibu Bapa:

رَبِّ اغْفِرْ لِيْ وَلِوَالِدَيَّ وَارْحَمْهُمَا كَمَا رَبَّيَانِيْ صَغِيْرًا

Maksudnya:
Ya Allah, ampunilah aku dan kedua orang tuaku, serta berilah rahmat kepada kedua orang tuaku sebagaimana mereka mendidikku dan menyayangiku sewaktu aku kecil. Amin..

Kepada emakku SUTHIMAH KARSO semoga emak dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki, diberi kesihatan yang baik dan diberkati hidupmu didunia dan akhirat.. 
Amin ya Rabbal A'lamin

wassalam

...ishimaisyah...

No comments:

Post a Comment