Saturday 11 January 2014

Mummy Excident :(


Tgh syok2 tdo kat tgh umah mami tiba2 dengar suara Yul "Hah, Nenny ok x" kami terus bangkit dari tdo (exp cik cah) hehe... sesekali curi2 dengar skt2 jalan cerita perbualan telefon Yul n Mami.. 
"Kat mana?... ok2 Yul, datang sekarang nenny tunggu sana.. budak tu ada lagi x? Nenny ok x? Sekarang juga Yul sampai dengan Ucu.."  Berdebar2 menunggu Yul explain apa yg terjadi.. "Nenny excident" jelas yul ringkas. Aku tengok is dah siap2 pakai baju dan capai fon, wallet n car key.. terus naik atas start engine kereta. Sempat aku pesan hati2 jgn risau pasal aku n budak2 (cik cah, jim & eden) 
Start is keluar ngan yul aku n eden tak leh nak tdo.. sesekali terlelap juga tapi asik terbangun dan followup pasal mami.. Risau sangat! Jam dah pukul 6.30pg tp is, mami n yul tak balik pun lagi.. Tambah la Risau.. aku call is.. katanya mami ok cuma tangan sebelah kiri tergalih dan perlu di betulkan.. Ya Allah selamatkan la Mami... 
Tepat jam 8pg (lebih kurang gtu) mami balik ke rumah dengan wajah yg sayu aku rasa mami menyembunyikan sakitnya...Kesian mami.. aku cuba la bantu mana yg boleh :) Luarannya Mami memang nampak ceria tapi deep inside aku dapat rasa kesakitan, kekecewaan dan ketahanan jiwa mami (salute)
           FAKTA KEJADIAN 
(1) Tempat: Highway Permas Bridge 
(2) waktu: 2pg (+-)
(3) Jenis kecederaan: Tergalih tulang sebelah kiri dan retak sikit 
(4) Rawatan: HSA (simen tangan, masuk air bla2) 

>> Gambar-gambar kejadian ehsan dari En. Ismail Fahmi (uncle Boboy) 


Kereta berguling 3 kali sebelum berhenti 

Nasib baik ada hamba2 Allah yang membantu, tq

... so jadinya harini aku sangat bersyukur kerana Mami masih diberi peluang meneruskan kehidupan walaupun diuji dengan musibah yg hampir meragut nyawanya.. Alhamdulillah (tq Allah) 
wassalam 
...Ishimaisyah.. 

# tq facebookers yg mendoakan kesejahteraan mami :) 

No comments:

Post a Comment