Sunday 27 April 2014

Start DA - Day1


Pagi2 lagi dah bangun goreng telo dadar.. erm, mudah2an Allah akan permudahkan proses utk aku berdiet. Amin.. actually berikut perkara utama kenapa aku perlu berdiet:

(1) Ibadat - selalu sakit2 anggota badan setiap kali aku nak rukuk, sujud nak bangun balik.. Allah je tau "azab" nya.. hope bila dah turun brt badan aku leh lebih selesa solat dll..
(2) kesihatan - yang ak rasa dah berlebih berat badan so, mmg patut pun turunkan utk lebih sihat.
(3) Anak kecik - aisyah masih kecil utk aku jaga, caring and attention. jadinya, kalau aku sakit kan susah nak jaga my princess
(4) Kecantikan - untuk suami la kan.. nak juga bg hubby rasa macam 1st time dating.. hihi
(5) Keyakinan diri - bila dah kurus nampak cantik, dah leh solat automatik naluri kita sentiasa bersih dan sekaligus ada confident untuk buat apa saja esp kerja seharian

Aku rasa tu je la antara sebab2 aku nak sangat kurus.. erm, rasa sangat2 berharap dan berkobar2 untuk memulakan DIET ATKINS. tq pada Ila yang rekemen program ni :)

ok la jap g nak wat meter progress diet program aku.. da, wassalam

..ishimaisyah..

No comments:

Post a Comment