Thursday 27 June 2013

Sebaknya.. :'(


Siang tadi.. Suami hantar aku untuk beli toner hantar ofis ICMC, pastu dia ada hal so kami ke rumah Mummy.. aku minta la tolong mummy hantar g PO larkin nak post parcel customer dan ambik parcel aku sekali sbb kebetulan mummy pun nak kuar g larkin.. kat Larkin central, lama la jg.. aisyah minta beli jajan dan biskut.. hehe, mama masih gagah lagi.. :) tup2 masa lepak2 tgk bas lalu lalang kat sana, " ma.. nak tu..." aisyah tunjuk jari kat org dok sebelah aku... bendalah ni..


Alahai sayang... mama tak bawak duit.. yet ma tak der budget langsung utk beli benda lain sbb rasanya cukup2 utk pos barang je ni.. tak terkata sedihnya aku rasa sbb tak dapat nak fullfill her wish.. :( ya Allah, kuatkan la diriku utk menempuh dugaan ini... sedey nya.. sowi aisyah.. mama tak dapat nak belikan..
Balik dari Larkin terus ke post office dan ke rmh mummy.. malam sikit lepas budak2 balik school mummy and the boyz hantar kami balik umah.. yeah!.. otw balik.. dengar bunyi fon.. (lagu Najwa Latiff, Kosong) ngeh2.. ngkat2 tgk yaya... diorang nak datang umah aku mlm ni.. kat kepala terfikir kat umah tak der lauk.. bnyk barng abis.. huhu.. nak bagi makan apa ye......?
Kebetulan juga mummy singgah kedai  kat pulai indah je, aku pun nak beli la skt  brg dapur.. aku suh Enden beli bawang 5 biji, lada kering RM2 dan Roti Gardenia panjang 2 buku.. bila cek2 dalam purse.. astagfirullahalazim.. NO MONEY!!! ya Allah.. camner ni.. Aku minta tlg Enden pakai wt dia dl.. Enden ckp.. okey makcu.. :) thnx Enden..
Di rumah, sedang aku bz memasak.. Mummy ke dapur katanya... "td Enden ckp, Makcu takder wit ke..? aku cuma tersenyum.. aku faham maksud Mummy, tak maksud apa2 cuma nak ckp Enden prihatin..
alahai.. sekali lagi aku sebak.. sungguh aptb aku ni kan.. ntah knapa, tiba2 airmata mengalir tak nak bernti tp apakan dayaku. sedih sbb suatu masa dl.. aku sentiasa memberi.. ya, hidup umpama roda dan sekarang aku berpijak dibumi .. persoalan: kenapakah & bilakah akan berakhir? Hanya Allah yg tahu.. Namun begitu aku redha.. aku ikhlas menerima apa saja.. cuma yg mampu berdoa semoga Allah memberikan kami petunjuk dan dimurahkan rezki.. 
Ya Allah aku memohon petunjuk dan pertolongan Mu ^_^ .. 
wassalam..




.. ishimaisyah ..


No comments:

Post a Comment