Friday 21 June 2013

Tahlil Arwah Mak Milah


Alhamdulillah, Hari ni aku sempat menghadiri majlis tahlil Arwah Mak Milah (hari ke-3).. di rumah yaya di Senai.. :) aku pergi bersama Mami and d boys & for sure my lil dotter, Aisyah.. tepat pukul 8mlm kami bertolak ke sana. sampai rumah mereka agak2 jam 9mlm camtuh.. (sebab pusing2 cari address) 
Kesian aku tengok keadaan Yaya.. cengkung matanya, susut badannya & lemah.. mungkin masih terkejut dan bersedih.. Mak tercinta beb!.. banyak pengorbanan seorang mak untuk anaknya.. aku faham Yaya, aku pernah mengalaminya.. melihat Yaya camtuh, aku pun tak banyak tanya pasal kejadian menimpa mereka... Cuma tanya sikit2 je. 
Apa yang penting aku dapat join membacakan surat Yassin kepada Arwah.. dalam hatiku juga menyimpan niat utk sedekahkan sekali yassin kpd arwah Abah.. Semoga Allah mengasihi mereka, Amin.. Erm, waktu baca yassin, My lil dotter tak tau diam.. kejap kat tmpt aku jap kat tmpt d boyz.. Allahuakhbar! sabo je.. lau ikut hati nak je Ketillll.. eiii.. sesekali aku terdengar bacaan yassin dari Aisyah.. "Bismillahirrahmanirrahim (pelat2).. Alif, Ba, Ta.... Ain, Agip..." hihi... dats My beloved dotter.. sweet sangat! ^_^
Walaupun dalam keadaan sederhana dan tanpa guideline orang tua, aku bangga sbb Yaya & Ain boleh arrange majlis di rumah mereka dengan ramai tetamu yang hadir.. alhamdulillah! naseb baik la mereka jenis tak sombong dan peramah dengan org tua, sbb tu ramai yg datang.. (pengajaran utk aku sebenarnya) 
Kami bertolak balik umah jam 11malam.. yulz drive.. my dotter dalam car dah hanyut... huhu, aku biarkan dia tidur sampai rumah dan seterusnya sampai la ke pagi.. so, semua orang (mami and d boys) dipaksa tdo juga di rumahku... haha! sbb tak sekolah kan esok.. hehe.. tp diorang pg2 subuh dh balik.. :( takper sok makcu datang umah nenny okey... 
k la, esok citer lain pulak... smp sini saja yew.. da... :) 
wassalam



.. ishimaisyah ..




No comments:

Post a Comment