Wednesday 8 May 2013

Syukurku padamu.. =)


Kalau nak cerita pasal kehidupan aku.. turun, naik, turun, naik, turun, naik.... xhabis2.. (itulah kehidupan namanya) kan? alhamdulillah, kerana pengalaman kehidupan la buat aku jadi matang :) semakin hari aku semakin muhasabah diri mencari ketenangan hati nurani..
aku percaya, Allah sayangkan aku oleh sebab itu, aku diuji dengan pelbagai dugaan. Allah nak tgk samada aku boleh meneruskan perjalanan dengan cara yg diredhai atau sebaliknya. 
KESABARAN ya, sabar perlu ada dlm diri manusia, sebab dengan kesabaran sahaja dapat memberikan kita peluang utk lebih mengingati dan beramal kepada Allah swt.. Allah memang sayangkan hambanya yang sabar..
Aku takla pandai berkata2 tp aku cuma menulis melalui pengalaman sendiri. Baru2 ni ada terbaca 1 blog berkaitan rencah kehidupan suami ister dari seorang bloger.. (aku dah follow pun) hehe.. best blog dia byk citer yg boleh djadikan pedoman, klik link ye kalau nak baca.. Lepas baca aku sedar yg aku ni sangat2 beruntung dan aku perlu la bersyukur kerana aku masih bernasib baik sbb segala yg aku miliki adalah yg terbaik utk aku.. alhamdulillah, tq Allah :)


Tq Allah kerana membuka mata hati aku utk menerima hidayah mu, harapan ku semoga aku sentiasa diberikan petunjuk Mu dikala susah dan senang.. Amin ya Rab..

da utk entry harini ye, wassalam

..ishimaisyah

No comments:

Post a Comment