Sunday 26 May 2013

Rindu Abah ;'(


Hari ni genap setahun Arwah Abah tercinta HASSAN BIN HJ ITHNIN meninggalkan kami sekeluarga buat selamanya di dunia ini.. rasa Rindu yang teramat hanya Allah yang tau. walaupun luaran nampak Okey, tapi aku senantiasa merindui Abah, sentiasa hati ini menangis tiap kali mengingati abah.. hanya Al-fatihah dan doa berpanjangan yang mampu aku berikan untuknya.. Besarlah harapanku Semoga Allah menerima doa2 dan sedekah amalanku pada abah.. mudah2an Allah menempatkan Abahku dikalangan orang2 beriman disisiNya.. Amin ya Rabb...
Hari ni kami berkumpul di rumah mak di sening.. aku bersyukur masih lagi dapat berkumpul dengan keluarga tercinta di saat2 ini.. mak uda dan cik awok pun ada sekali.. tq sangat2 :) Malam semalam (25.05.13) kami baca tahlil utk abah (kecil2an sahaja) dan pagi harinya kami menziarahi kubur arwah.. setiap kali ke kubur seolah2 aku berjumpa dengan abah.. Rasa mcm terubat rindu (sikit la).. ^_^
Bagi aku.. Abahku tiada ganti.. Dialah abah terbaik yang aku ada.. tapi, aku bernasib baik dan alhamdulillah, dikurniakan juga abah mentua MOHAMAD AMIN BIN HASSAN yg juga seperti abahku.. pada dia la aku menumpang kasih sekarang.. tq abah for being my ABAH... :)
Untuk abahku tercinta..

~ الفاتحة ~

gambar credited to siwo (bujang)

Sampai sini sahaja entry kali ni, hope korunk tak lupa utk menyayangi, merindui, membalas jasa (mana mampu) parents kita sementara masih ada.. tapi walaupun sudah meninggal dunia kita masih mampu membalas/menunjukkan kasih sayang kita dengan doa dan sedekah (berpanjangan) utk arwah, okey :) wassalam

..ishimaisyah

p/s: tatkala jari ini menaip airmata ini tak henti mengalir... :'(

No comments:

Post a Comment