Monday 13 May 2013

Mimpi


Selamat pagi Isnin yang ceria.. nak share sikit doa sebelum memulakan kerja (walau apapun kerja yg dilakukan) ngeh2...

ehsan dari Mr Google =)
erm, alkisahnya... semalam dapat mimpi, dlm mimpi tu someone (org tua pangkat atok2) mengheret Aisyah dari tangan aku katanya nak bawak Aisyah jalan2. Before, org tua tu borak2 je ngan aku dok sebelah aku.. tp dlm masa sama bercakap2 ngan Aisyah juga, Then, bila pokcik tu dengan paksaan heret Aisyah, aku cepat2 kejar n pegang tangan Aisyah kuat2 dan aku ckp kat pokcik tu anak aku tak suka aku pun tak suka pls jgn paksa. Muka org tua tu marah sangat. Mana tau pokcik tu jahat ke baik? erm, naluri.. kita dapat rasa org tu baik ke tak dgn kita. Waktu tu terfikir kalau la org tua tu spray aku ngan cili sprayer ke, karen aku ke.. alahai.. anak aku!!! :'(
so, dah gitu aku tersedar dari mimpi terus kiss Aisyah banyak2 kali, dalam hati rasa Insaf utk menghargai anugerah Allah yg tak terhingga ni.. Allahuakhbar! walaupun hanya pinjaman namun ia adalah amanah dari Allah utk aku, tanggungjawab aku utk menjaga dan mendidiknya dengan sempurna (ajaran ilmu dunia & akhirat)
Selama ni mmg aku alert dgn Aisyah kalau wat keje umah tu mmg biar Aisyah sorang2, TAPI aku MESTI pastikan gate, grill, pintu kayu semua diKUNCI!! pastu, 5 minit sekali panggil nama dia for respond. kdg2 bawak ke dapur ajak masak sekali.. hihi, 
Takpe la anak aku tak campur main2 ngan anak2 jiran. Bukan SOMBONG, tp kalau ada org tua monitor no hal. Yes, JANGAN sesekali tinggalkan anak kita bermain sorang2 kat halaman walaupun bersama adik beradik lain (mksud aku kecik2 la) BAHAYA!! byk dah kes hilang kat umah sendiri.. nauzubillah, Jauhkan kami semua ya Allah dari perkara2 begini..
Kawan2 sekalian, hope kita jagalah anak2 kita dengan sempurna ya. semoga dengan keperihatinan dapatlah kita mengelakkan dari kes2 spt penculikan, pembunuhan, penderaan @ perkara2 tak diingini berleluasa di negara kita khasnya.. (cam pembaca berita kau) hihi.. k la, da for dis entry c y'all next enty (in shaa allah) 
wassalam..

..ishimaisyah

No comments:

Post a Comment