Sunday 12 May 2013

Hari Ibu Haram? alamak..


Hai semua 
hehe, saja je nak wat xtra entry pasal kemusykilkan aku pasal... KEHARAMAN sambutan hari ibu?? byk artikel dari ulama2 berkaitan isu ni, ni salah 1 cuba tgk artikel ni..  

Yes! yang haram is tetap HARAM.. aku hormat pendapat artikel tersebut. tapi pendapat aku yg masih cetek pasal islam ni lebih kurang dengan artikel ni

sbg kesimpulannya aku rasa la kan.. (cam wat karangan la plak :p)
~ kita bebas meraikan ibu kita tp mungkin bila ada tarikh2 tertentu buat ia jadi lebih special, btl x? jadi, walaupun sambutan Hari Ibu tu haram (seperti artikel 1st tu), asalkan sambutan yg dibuat tu tak diluar akidah islam aku rasa okey.. dan yang paling penting ialah NIAT kita utk sambutan hari ibu tu utk apa? adakah sama mcm yg diperkatakan dengan artikel tu? biasa tak la kan.. sbb aku rasa kita sambut hari ibu utk mengenang jasa mak kita utk kita bg mereka happy (g mkn2, jln2, karaoke.. hihi) nak eratkan silaturahim.. bukan per sepanjang aku hidup tak la pulak aku dengar ustaz2 aku ckp pasal keharaman tersebut. wallahualam
apapun, tepuk dada tanya Iman okey.. kalau rasa tak puas hati g la google sendiri apa2 artikel dan nilai la sendiri ye.. 
bye, wassalam

..ishimaisyah

No comments:

Post a Comment